0


...Στο Τολέδο, στην Ισπανία της ανατολής του 16ου  μΧ. αιώνα λοιπόν καταφθάνουν οι ρακές του Χάνδακα στον Δομήνικο από τον αδελφό του Μανούσο, για να απαλύνουν τα βάσανά του από τους ...μοβόρους Ιεροεξεταστές. Και οι ...αναθυμιάσεις της ρακοποσίας των αδελφών,της λεβεντομάνας Κρήτης αναπηδούν απ' το πανί κάτω στην πλατεία των θεατών, στο φιστικοτόπι του Κολλάτου, που ανυπομονούσα για μια διόλου ευκαταφρόνητη αναπαράσταση. Σύντομα αντιλήφθηκαν ότι η μέθη από την ομορφιά της ταινίας του Γιάννη Σμαραγδή αρκούσε για να φύγουν "κεκαθαρμένοι" από την προβολή, καταχειροκροτώντας Δομήνικο Θεοτοκόπουλο, Γιάννη Σμαραγδή και Κολλάτο! Κι έναν Τιτσιάνο-Σωτήρη Μουστάκα  φανταστικό...

Η ταινία ασφαλώς και συμβάλλει στην πολιτιστική ενημέρωση της αυγουστιάτικης Αίγινας, καθώς περνούν απ' αυτήν ρεαλιστικά τα έργα του μεγάλου καλλιτέχνη της Ισπανικής Αναγέννησης, που γεννήθηκε στο Βενετοκρατούμενο τότε Ηράκλειο της Κρήτης  το 1541. Όχι μόνον "Η Αποκαθήλωση ", "Η μετανοουσα Μαγδαληνή ", "Το πορτραίτο του καρδινάλιου Γκεβάρα", αλλά και "Η ταφή του κόμη Οργκάθ", πίνακα για τον οποίο έκανε  εποπτική  μνεία ο συγγραφέας Π. Παρασκευαΐδης κατά την παρουσίαση του βιβλίου της Μαρίας Χατζόγλου "Ορατών τε και αοράτων", καθώς διείδε στοιχεία που άπτονται της κατάστασης (" ανάμεσο" )του κεντρικού ήρωα Γεωργή.

Μεθύστε λοιπόν με Αιγινήτικα πολιτιστικά και σήμερα, και προλάβετε Ρίτσο στου Καψάλη και Διόνυσο (σ)του Κολλάτου!









Κομνηνός Α
koymel35@hotmail.com




Δημοσίευση σχολίου

 
Top